Dictions kunder: Momondo
Bistå Momondo med å tiltrekke seg kunder
Hvem
Momondo har etterhvert blitt et kjent navn når det gjelder å finne billigste og beste reisemål. Det er ikke et reisebyrå, men en gratis tjeneste på nett, som sammenligner priser fra alle reisebyråer og flyselskaper. Selskapet ble opprettet i 2006 og har siden utvidet tjenestene til å omfatte mange forskjellige smarte funksjoner, som for eksempel prissammenligning av pakkereiser, hotell og leiebil. Momondo er forventet å ha en omsetning på ca. 1 milliard kr i 2016, noe som tilsvarer en dobling i omsetningen hvert år.
Utfordringen
Momondo kontaktet oss for å få oversatt tekster til portugisisk. Tekstene beskrev ulike reisemål på deres hjemmeside. Momondo hadde undersøkt oversettelsesmarkedet i Danmark, og fant frem til at vi var det mest fleksible oversetterbyrået med tanke på leveranse, priser og språkkombinasjoner. Momondos tekster er mer naturlige, sammenliknet med andre mer tekniske og akademiske tekster som vi vanligvis mottar, og tekstene skulle selge ulike reisemål til besøkende på Momondos nettsted, ved bruk av et flytende og tiltalende språk.
Løsningen
Selv om det selvsagt var nødvendig å perfeksjonere den portugisiske oversettelsen, skulle den også fange den rette stemningen. Oversettelser med denne typen språkbruk krever en annen tilnærming enn de fleste jobber vi får inn, men vi tilpasset oss kundens ønske i forhold til bruksområdet for tekstene. Vi kontaktet en av våre dyktigste portugisiske oversettere, som har stor sans for denne typen tekster. Momondo fikk ikke bare grammatiske og språklig perfekte oversettelser, men samtidig tekster som formidlet det lille ekstra. Dette resulterte i en løsning med en poetisk undertone i stedet for en formell språkdrakt, og Momondo kunne tiltrekke seg mange nye kunder med disse reisebeskrivelsene.
Hvis din bedrift har behov for korrekturlesning, eller oversettelser, kan du kontakte oss på [email protected] eller ringe oss på +45 4290 1711. Vi ser frem til å høre fra deg.